CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 8, 2009

APA NAK JADI!!!??

aku pon xtau ape nk jd dgn dunia sekarang ni...mcm2 kisah..bru2 ni serangan di Gaza...amat menyedihkan...xsnggup melihatnyer..dunia semakin kejam......aku tertnya2,knp nilai keperimanusiaan manusia dah sma cam standard binatang buas..cam harimau,singa,haaa...mcm2 lg la!
aku cuba bygkan cmne kalu aku ditmpt mereka..Ya Allah......xdpt dibygkan,sume musnah,kluarga hilang...kuasa luar yg trasa dri mereka besar trus-trusan menghukum yg lain...
BILA INI SEMUA AKAN BERAKHIR??kita imbas la semula di negara kita ni pon dah jd cam haprak!!kes rompak berleluasa,ragut.....tp yg byk buat sume ni sper????ramai yg tunding jari pd ORANG MELAYU...mmg....mmg btl,tp kita hidup majmuk,bkn kaum majoriti yg wat hal..remaja...ramai yg cakap remaja melayu yg plg teruk..clubbing..pesta seks..dadah..penzinaan..emmm tp aku rs btl gak....kita google la kt mn2,website yg cam gampang tu...msti ada melayu...ini tak adil utk generasi akan datang....xder origanality dlm erti kata melayu(yg pnuh dgn kemuliaan,sopan santun,berbudi,taat pada agama)....
sebenarnya ada sebab disebalik kejadian manusia seperti ini...ini disebabkan perjanjian sejak azali dimana ujian yg yg diberikan pd manusia disalahguna...ni la dikatakan akhir zaman....yg paling ketara tanda2nya ialah org kafir memusuhi umat islam dan saling berperang....dan tnda lain adalah pembunuhan terjadi dimana2..utk itu...sedarlah wahai umat,masa kita telah suntuk..lu pikirlah sendiri...


p/s:aku bukanlah insan yg mulia utk memberi nsht...tp sma2 lah kita tuk brubah selagi ms msih ada..kita xtau bila kita pergi wat selamanya....tgh tidur pon nyawa boleh diambil..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...